Garantie

Garantie: Artikel kapot bij aankomst?

Heeft u een kapot artikel ontvangen? Neem in dat geval contact met ons op.

Om het zo spoedig mogelijk voor u te kunnen oplossen, krijgen wij graag een email van u, met daarin een omschrijving van het probleem en een foto van het kapotte artikel. U ontvangt van ons binnen 1 werkdag een reactie met daarin de oplossing. Tot die tijd verzoeken wij u het artikel te bewaren en (nog) niet naar ons op te sturen. Mocht het nodig zijn het artikel terug te ontvangen, ontvangt u van ons een retouretiket.

Op onze artikelen zijn naast de fabrieksgarantie de wettelijk geldende garanties van toepassing. Hieronder kunt u lezen wat hier onder valt.

Wat valt concreet onder garantie?

Garantie bestaat uit fabrieksgarantie en wettelijke garantie. Onder fabrieksgarantie verstaan we een product dat binnen de aangegeven periode vanwege fabricage fouten kapot kan gaan. Fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan wettelijke garantie. Onder wettelijke garantie valt veel meer. Dat is een grijs gebied en u gaat altijd met ons in overleg, omdat het lastig te zeggen wat wel en niet onder deze garantie valt. Wel kunnen we aangeven wat niet onder de garantie valt:

  1. Schade veroorzaakt door drukken, stoten, water, verkleuring, algemene slijtage, rolslijtage en dergelijke schade hoort te onstaan als u het product gebruikt. Het valt dan ook niet onder de garantie.
  2. Minder bekende, algemene zaken kunnen verschillen per product. Bijvoorbeeld op staal zit nooit roestgarantie, staal roest immers altijd, glaswerk kan altijd een ruw randje/luchtbelletje of iets dergelijks hebben. Dit is het gevolg van het maakproces. Dit valt dan dus ook niet onder garantie.
  3. Gebruikt u het product niet naar behoren of krijgt u schade door het product onjuist te gebruiken, valt hij niet onder de garantie.
  4. Past u een product of brengt u aanpassingen aan het product, dan vervallen alle garanties.
  5. Er zit geen garantie op de verpakking van een product. De verpakking is immers een verpakking, u hebt wel recht op een deugdelijk product.
  6. Schade die is ontstaan waarvoor gewaarschuwd is, valt ook niet onder de garantie. Als in een omschrijving staat dat het product niet bestand is tegen vorst en hij alsnog kapot vervroren valt, valt hij niet onder de garantie. U bent immers gewaarschuwd.
  7. Let op! Niet alle waarschuwingen staan in deze omschrijving. Er zijn veel grensgevallen die minder algemeen bekend zijn. Deze voorwaarden proberen we zo veel mogelijk in de omschrijving neer te zetten. Wij willen immers de consumenten zo eerlijk/transparant mogelijk vooraf informeren.
  8. Het product dient goed onderhouden te worden. Als dat niet gebeurd, valt dat niet onder de garantie. Het product dient wel goed gebruikt/toegepast/behandelt/onderhouden te worden.
  9. Er zit geen fabrieksgarantie op tweedekans-artikelen of als u al korting heeft gekregen op uw product voor een bepaalde schade.
  10. Schade door weersomstandigheden valt ook niet onder de garantie.
  11. Indien wij het product niet vertrouwen, of we zijn van mening dat bij vervanging hetzelfde probleem opnieuw ontstaat, kunnen we niet voldoen aan uw verwachtingen. U hoeft dit niet te accepteren, maar wij kunnen niet voldoen aan uw eisen. We mogen dan ook het artikel terug nemen en het geld terug storten. We sturen dan geen nieuw product na, aangezien dat nieuwe product opnieuw niet aan uw verwachtingen kan doen.
  12. Garantie moet binnen de norm vallen. Als bijvoorbeeld aan de onderkant van het kunstwerk een krasje zit, of een (niet voelbare) luchtbel in het glas, zijn vormen van schade dat binnen de 'norm' zou kunnen vallen. Dit is wat de consument kan verwachten, het is immers geen museum stuk.


Is uw artikel kapot binnen afzienbare tijd neem dan contact met ons op: contact@glastrends.nl . Bij voorkeur met uw order/factuurnummer en een foto van het beschadigde artikel. Wij gaan dan met u in overleg wat er mogelijk is en hoe wij u hierbij kunnen helpen.

!